نوشته شده توسط : sara

ساخت پارتیشنهای اداری، دو جداره MDF ، تک جداره MDF، پارتیشن و قفسه و ویترین، سفارشهای ساخت میز مدیریت، میز کنفرانس و اداری را به متخصصین این رشته بسپارید.

شما میتوانید از نمونه های پارتیشن که توسط این شرکت طراحی و اجرا شده اند دیدن فرمایید و شاهد جدیدترین ویترینها و بهترین کیفیت باشید.

قیمتی غیر قابل رقابت و کیفیتی بی نظیر.

دکور منازل، دفاتر

از وب سایت ما دیدن فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 1978
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

گروه تبلیغاتی ماد

این واحد تبلیغاتی با بکارگیری جدید ترین فن آوریهای عکاسی در سال 93 اقدام به تکمیل کادر عکاسی و فیلمبرداری خود نموده است. بکارگیری دوربینهای red و عکاسی هوایی برای پروژه های مستند و تبلیغاتی و ساخت کلیپهای مستند و تبلیغاتی از فعالیتهای ویژه این واحد میباشد. 

 

بخش عکاسی صنعتی

بخش عکاسی استودیویی

بخش عکاسی تبلیغاتی

بخش عکاسی و فیلمبرداری هلیشات



:: بازدید از این مطلب : 1875
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

چگونه بهترین کاتالوگ را طراحی کنیم؟

طراحی کاتالوگ یکی از مهمترین و شاید به نوعی سخت ترین قسمت طراحی است . قسمتی که نقطه ضعف ها و ناکارآمدی هر طراحی را بخوبی برای اهل فن آشکار میسازد ..

طراحی کاتالوگ دارای یک فوندانسیون تغریبا نا محسوس است. گاهی یک کاتالوگ بسیار نا ملموس و بلا استفاده است، چرا که در آن هیچ فوندانسیون یا اصطلاحا قالبی در نظر گرفته نشده  .

کسی که یک کاتالوگ را بررسی میکند میبایستی پس از یک نگاه کوتاه قالب کاتالوگ در ذهنش مشخص شود، فرضا مشتری با یک نگاه کوتا متوجه میشود که اطلاعات فنی مورد نیاز خود را در یک کادر قرمز رنگ در گوشه سمت راست صفحات میتواند پیدا کند.

با تجربه و دیدی تیزبینانه میتوان همه نکاتی را که میبایستی در طراحی یک کاتالوگ زیبا و در عین حال ساده در کنار هم داشت.



:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 2494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

شرکت کنیم ؟؟؟ یا نکنیم؟؟

بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز نمایشگاهی و اجاره فضاهای نمایشگاهی تنها باعث کم شدن شرکت کنندگانی که هر ساله پررنگ تراز سال قبل در نمایشگاه حضور پیدا میکردند تنها آسیبی نیست که به نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی خورده است به نظر نویسنده بزرگترین ضربه برگزاری نمایشگاههایی است که پر شده اند از شرکت کنندگانی که حضور دارند که فقط، داشته باشند!!!....

چهره یکسان اکثر غرفه ها در نا خودآگاه بازدید کنندگان تاثیر خواهد گذاشت و به مرور از تعداد آنها کم خواهد کرد.

این آسیب متوجه چه کسانی خواهد شد؟

1-      شرکت کنندگان؟

2-      بازدید کنندگان؟

3-      سازندگان؟

4-      و یا دولت و بخش صادرات و تولید داخلی؟

و باز از دید نویسنده این آسیب متوجه تک تک نامبرده شدگان خواهد بود. امیدواریم مسئولین با نظر ویژه به این بخش و حمایت بیش از پیش گامی مثبت بردارند.

ابداع و نو آوری با وضعیتی دشوار

در وضعیت کنونی حضور فرمالیته اغلب شرکت کنندگان و رغابت بالایی که در میان سازندگان غرفه های نمایشگاهی وجود دارد ابداع و نو آوری با حداقل هزینه هنری است که البته کار دوستان و طراحانی که پیش از این سری به گوگل میزدند تا از نمونه های خارجی کپی برداری کنند را سخت کرده است، و اینجاست که فکر برتر و ابداع حتی با شرایط سخت مثل همیشه برنده خواهد بود.

طراحی غرفه های نمايشگاهی مختص افراد با تجربه در زمينه غرفه سازی و آشنا به مقررات نمايشگاهی می باشد. متأسفانه طراحی غرفه های نمايشگاهی به افراد کم تجربه به دلایل مختلف واگذار می گردد. که این مسئله در روند و حضور افراد در نمایشگاه اثر گذار بوده است باید به خاطر داشت که حضور در نمايشگاه یک استرادژی مهم در بازاریابی می باشد.

زيرا با برگزاری نمايشگاه شرکت ها و افراد مختلف به تبادل اطلاعات در مورد محصولات و بروشور کاری می پردازند. که البته باید شرکت ها طرح های غرفه خود را به افراد متخصص، خالق و هنرمند به طراحی غرفه های نمايشگاهی بپردازند. ظاهر غرفه در نگاه اول برای مشتری مهم و گویا وضعیت شرکت غرفه دار می باشد.



:: برچسب‌ها: طراحی غرفه های نمايشگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 1122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

چه قیمتی برای طراحی کاتالوگ شما را قانع خواهد کرد تا با یک شرکت تبلیغاتی کار کنید؟ آیا در ایران هنوز شرکت تبلیغاتی وجود دارد که با طراحی های زیبای خود بازار را تسخیر کرده باشد یا به لحاظ قیمتی مشتریان را ترقیب به سفارش کند؟!!! 

چقدر تعداد صفحات کاتالوگ در قیمت طراحی آن باید تاثیر داشته باشد؟

و آخرین سوال اینکه آیا فارسی یا انگلیسی بودن یک کاتالوگ نیز در قیمت آن تاثیر دارد؟؟؟



:: بازدید از این مطلب : 1134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

هنوز هم دوستانی هستند که کلیه کارهای طراحی خود را در برنامه فوتوشاپ انجام میدهند و هیچ اطلاعی از تعامل بسیار وسیع برنامه های وکتوری مثل ایلاستریتور و ایندیزاین با فوتوشاپ ندارند. من هنوز در تعجب از کار طراحانی هستم که کلیه صفحات کاتالوگ خود را در برنامه فوتوشاپ پی ریزی میکنند و متون کاتالوگشان را نیز در همان برنامه تایپ میکنند!!!



:: بازدید از این مطلب : 1120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

چه طراحانی در عرصه طراحی کاتالوگ و لوگو موفق ترند؟

طراحانی که تحصیلات آکادمیک دارند؟!

طراحانی که سالها تجربه طراحی دارند؟

و یا طراحانی که از قوه تخیل بالاتری برخوردارند؟

حتما شما که صاحب شغل هستید تا کنون با طراحان بسیاری سر و کار داشته اید و یا یک یا چندین بار برای شرکتتان لوگو طراحی کردید، کاتالوگ و یا بروشور طراحی کردیده اید.

نظر شما راجع به طراحان ایرانی چیست؟

 

لطفا در این نظر سنجی شرکت فرمایید



:: بازدید از این مطلب : 1120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

انتظار و شناخت شما برای طراحی کاتالوگ از یک سو و از سوی دیگر هزینه ای که شما برای آن ، چه برای چاپ و چه برای طراحی در نظر میگیرید از سوی دیگر باعث شده تا تغریبا بیشتر کاتالوگهایی که چاپ میشوند تنها اسراف کاغذ باشند تا معرفی برای محصولات شما.

گاهی یک تراکت یا بروشور کوچک به لحاظ گیرایی و کیفیت میتواند مطابق یک کاتالوگ بزرگ با صفحه های متعدد برابری کند. هیچگاه به تصمیم خود جهت چاپ کاتالوگ اکتفا نکنید و همیشه یک مشاور تبلیغاتی صحیح میتواند نتیجه بهتری به شما بدهد. البته منظور این نیست که کاتالوگ چاپ نکنید منظور این است که هزینه شما در سمت و سویی مصرف شود که نتیجه خوبی برای شما و شرکتتان کسب کند.



:: بازدید از این مطلب : 1984
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مرداد 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

طراحی کاتالوگ چيست؟

طراحی کاتالوگ به مجموعه گردآوري شده از محصولات يا خدمات ارائه شده توسط يک شرکت يا يک موسسه با ريز‌ترين اطلاعات مورد نياز براي فروشنده يا واسطه آن کالا يا خدمات گفته مي‌شود.

در واقع طراحی کاتالوگ ها براي اشخاصي که رابط ميان توليد کننده و مصرف کننده مي‌باشند، تهيه مي‌گردد. اين اشخاص خريداران عمده يا کساني هستند که نقش مثلا فروشنده يا مغازه دار، نقش واسطه ميان ارائه دهنده خدمات و گيرنده خدمات مانند مثلا شرکت‌هاي مخابراتي و… را بازي مي‌کنند. کاتالوگ‌ها براي معرفي کالا يا خدمات به اين اشخاص يا موسسات، تهيه مي‌گردند و حاوي اطلاعاتي هستند که تنها به درد آن‌ها مي‌خورد و اين اطلاعات لازم نيست براي مصرف کننده معني و مفهومي داشته باشد.

اگر شما توليد کننده يک محصول آرايشي و بهداشتي هستيد، طراحی کاتالوگ شما براي داروخانه‌ها، مغازه دار‌ها و يا واسطه‌هاي پخش اين محصولات تهيه و طراحي مي‌گردد و حاوي اطلاعاتي در مورد محصولات شما به صورت کلي يا جزئي است. مثلا کاتالوگ شما مي‌تواند شامل کليه توليداتتان از قبيل صابون، شامپو، کرم و… باشد که آن‌ها نيز به نوبه خود ريز‌تر شده و شامل انواع شامپو و انواع کرم باشد، يا مي‌توانيد طراحی کاتالوگ داگانه‌هاي براي هر کدام از محصولات خود مثلا مجموعه شامپو‌ها يا کرم‌ها، تهيه کنيد. چيزي که مهم است اطلاعات داخل اين کاتالوگ هاست. اين اطلاعات شامل قيمت محصول، سايز محصول (احيانا اگر مهم باشد) تعداد محصول در يک کارتن، اندازه کارتن، قيمت کل کارتن (حاوي n عدد محصول)، تعداد رنگ از هر محصول در کارتن (اگر مهم باشد) و… پر واضح است که اين اطلاعات براي فروشنده يا واسطه تهيه شده است و به مصرف کننده مربوط نمي‌شود.

طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ‌ها معمولا گران‌تر است و به تعداد مورد نياز چاپ مي‌گردند. چاپ آن‌ها محدود است و براي تعداد خريداران و عرضه کنندگان عمده‌اي که شرکت شما با آن‌ها کار مي‌کنند، تهيه و چاپ مي‌گردند. گرم کاغذ آن‌ها معمولا بالاي ۲۰۰ است و از کاغذهاي کلفت در طراحي و چاپ آن‌ها استفاده مي‌شود. اندازه و سايز و تعداد برگ‌هاي آن نيز بسته به نياز شما و سليقه‌تان متفاوت مي‌باشد و از الگوي خاصي تبعيت نمي‌کنند.

از ويژگي‌هاي طراحی کاتالوگ مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

۱. قابل حمل بودن و مطالعه آن در زمان فراغت.

۲. خلاصه گويي و پرهيز از هر نوع افراط در توضيح بيش از اندازه موارد درج شده درطراحی کاتالوگ.

۳. ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب.

۴. ترکيب تصوير با متن در جهت شناخت بيشتر مخاطب.

۵. با توجه به فرصت مناسب مخاطب جهت مطالعه کاتالوگ، انتخاب دقيق و سنجيده را براي مخاطب مهيا مي‌کند.

۶. کاتالوگ‌ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوس‌تر و تراکت فرا‌تر و سنجيده‌تر عمل مي‌کند.

هدف از طراحی کاتالوگ:

- دادن آگاهي‌هاي لازم و ضروري به مخاطب، که ضمن معرفي کالا و خدمات، نقش و هدف تبليغ هم دارد که باعث تصميم گيري مي‌شود.

- اثر تبليغاتي و تاثير کاتالوگ و بروشور بسيار است و در انتخاب و تغيير سليقه مخاطب نقش بسيار دارد.

طراحی کاتالوگ ها حاوي اطلاعاتي از قبيل اندازه، رنگ، وزن، قيمت، شيوه نگهداري و ويژگي‌هاي مورد نياز مخاطبان است و جواب سوالهاي مخاطبان را مي‌دهد.

قطع کاتالوگ:

قطع کاتالوگ مثل بروشور و کتاب متنوع است و براي سهولت مخاطبان در انتخاب کالا و خدمات برخي ساده، برخي لوکس است و بايد به نحوي طراحي شود که سريع اطلاعات لازم را در اختيار مخاطب قرار دهد. 



:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1096
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 بخش اول

طراحی کاتالوگ

شايد به طور معمول و بيشتر در کشور ما بروشور و طراحی کاتالوگ را مترادف هم مي‌دانند و تفاوتي بين اين دو قائل نيستند ولي در حقيقت بروشور و طراحی کاتالوگ هر کدام کارکرد و مشخصات خاص خود را دارد، پس در اينجا زودبيز شما را با تعريف و کارکرد هر دو محصول آشنا مي‌کند تا بهتر بتوانيد در مورد آنچه که نياز داريد تصميم‌گيري کنيد :

برشور (Brochure) به کتابچه‌ يا جزوه‌اي گفته مي‌شود که تعداد صفحات آن کمتر از 80 صفحه و حاوي اطلاعات اوليه، تصاوير و نمودارهاي مرتبط با آن باشد. اين اطلاعات در مورد خدمات، محصولات و يا اهداف سازمان شما و چگونگي عملکرد آن‌ها مي‌باشد.

بنابراين يک بروشور بيش از آن که جنبه تبليغات مستقيم براي کالا يا خدمات شما را داشته باشد براي تشريح و آموزش چگونگي آن‌ها به‌کار مي‌رود.

مخاطبي که بروشور شما را در دست مي‌گيرد مانند يک مجله آن را مطالعه مي‌کند و طي آن اطلاعات جامعي از موضوعي که شما قصد معرفي آن را داشته‌ايد بدست مي‌آورد.

در مورد کاتالوگ (Catalogue) با کاربردي متفاوت روبرو هستيم، طراحی کاتالوگ دفترچه‌اي جذاب است حاوي اطلاعاتي فهرست‌وار و دسته بندي شده از آنچه که قصد تبليغ آن را داريد. تصاوير بزرگ از کالا يا موضوع مورد نظر به همراه توضيحاتي تيتروار و کوتاه در کنار اطلاعات و شعار تبليغاتي شرکت شما ترکيبي را بوجود مي‌آورند که طراحی کاتالوگ ناميده مي‌شود. طراحي يک کاتالوگ بايد به گونه اي باشد تا مخاطب را جذب کرده و در کمترين زمان ممکن اطلاعات و پيام را به او منتقل کند پس بايد از جلوه هاي بصري و گرافيک بيشتري نسبت به بروشور برخوردار باشد.

به عنوان مثال؛ اگر شما در يک کاتالوگ 12 صفحه اي ، 10 تا 20 محصول خود را تبليغ مي کنيد، در يک بروشور 12 صفحه‌اي در همان اندازه تنها مي توانيد 3 تا 5 محصول خود را معرفي نماييد چون يک بروشور اطلاعاتت بيشتر را در خود جاي داده است.

قطع و اندازه:

بروشورها و طراحی کاتالوگ ها تقريبا در اندازه و انواع تکنيک‌هاي صحافي مشترک هستند در ايران بيشتر اندازه ها به A4، A5 ، پالتويي (بلند و کشيده) و خشتي (مربع) خلاصه مي‌شوند ولي تنوع سايز بسيار بيش از اين است. مقدار متن و تعداد تصاوير هر پروژه و نسبت بين آن‌ها خود گويا است و بر اساس اين مقادير مجري تبليغات شما مي توان به بهترين‌سايز و تعداد صفحه رسيد. اين محصولات تبليغاتي در انواع يک، دو و چند لت (صفحه)، ته چسب يا جزوه‌اي، و جعبه‌دار (اسليپ کيس قابل سفارش و تهيه هستند.

بايدها و نبايدها در مسير طراحي تا اجراي پروژه طراحی کاتالوگ و بروشور بسيار است ولي دانستن چند نکته کليدي از "زودبيز" بسيار راهگشا است :



:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 طراحي کاتالوگ و پوستر

  پوستر يک اثر چاپ و تکثير شده از يک موضوع، درباره يک رويداد يا واقعه خاص  جهت اطلاع رساني به قشر گسترده اي از مخاطبين جامعه، ارايه مي شود. «پوستر»   گونه اي ديگر از زير مجموعه هاي هنر گرافيک است با سابقه بسيار قديمي در تخته  اعلان، آگهي دستي، برگه نمايش، باسمه چوبي و جز اينها، ولي از زمان ابداع ليتوگرافي رنگي با ويژگي هاي جديد (بطور مثال طرح ساده و رنگ بندي تند) مطرح شده است. اگر چه نخستين پوستر انگليسي در سال 1871 ميلادي توسط «فدريک واکر»  به روش حکاکي روي چوب تهيه شد. ولي «ژول شره» فرانسوي را بايد «پدرهنر پوستر»  دانست. سپس «تولوز - لوترک» اهل فرانسه (1864 - 1901 م) تحت تاثير «ژول شره» و با بهره گيري از با سمه هاي ژاپني عرصه تازه اي را در برابر هنر پوستر  گشود. «تولوز لوترک» طراح پوستر، با سمه ساز و چاپگر اهل فرانسه، اگر چه وي  فقط «سي و دو پوستر» و تعداد کمي آگهي، کتاب و جلد صفحه موسيقي و... طراحي  کرد اما نقش مهمي در شکل گيري و تحول  طراحي کاتالوگ مدرن داشت. در سال 1891 ميلادي اولين پوستر خيره کننده خود را براي مجله langaulue در «مولن روژ»  طراحي کرد که بلا فاصله موجب شهرت او شد. پيشگامان اين هنر در کوشش هاي خود براي تلفيق مقاصد هنري و تبليغي به ضرورت طراحي کاتالوگ ساده و قوي پي بردند. در پيش تر از خلق پوستر توسط اين هنرمندان، آگاهي دادن خبر توسط تخته ها يي به ابعاد  75×60 و فقط به صورت نوشتاري و قابليت تک رنگ و يا دو رنگ امکان پذير بود

حالتي گردن آويز داشت که به مثال پيراهن داخل سر مي رفت. قسمتي در جلوي سينه  او قرار مي گرفت و قسمت ديگر آن به پشت كمر آويخته مي شد. در شهر مشغول به  قدم زدن مي شدند و مردم آن را مطالعه مي کردند. پس از جنگ جهاني دوم، هنر  پوستر در مراکز تحول اوليه اش (فرانسه - انگلستان - روسيه و آلمان) محدود نماند. به خصوص، لهستان، کوبا، ژاپن و بسياري از کشورهاي «جهان سوم» در اين عرصه درخشيده. در ايران نيز از دهه 1960 ميلادي، هنر پوستر با آثار «مرحوم  مرتضي مميز» و چند تن از استادان و طراحان گرافيک وارد مرحله تحول جدي خود  شد. گرچه هنوز نمي توان از مکتب پوستر ايراني نمونه هاي ارزشمندي از هنر خود  را ارايه داده اند. براي پوستر نمي توان ابعادي قراردادي منظور کرد ولي جهت  نصب بر روي تا بلوهاي اعلانات غالباً ابعاد استاندارد 70×50 و يا 100×70 را  رقم مي زنند. به همين خاطر پوسترها در همه جاي دنيا به صورت عمودي تعريف شده  است، طراحي بردهاي درون شهري جهت نصب پوسترتابع اين ابعاد استاندارد است يعني  نسبت چند 50 سانت به طول و چند 70 سانت به عرض. ولي در خصوص پوسترهاي فانتزي است اين ابعاد بصورت آزاد عمل مي شود که امروزه بسيار شاهد آن هستيم. پوستر از جمله متداول ترين نوع ساختار گرافيکي است که معمولاً از دو عامل مهم «پيام» و «تصوير» تشکيل شده است. عملکرد پوستر ارتباط برقرار کردن ميان افراد جامعه با موضوع تبليغ مي با شد. در بيشترمواقع حامل پيام و آگاهي دادن يک خبر و اطلاع، بصورتي که بيانگر رويداد در گذشته و يا زمان حال و يا نويد از خبري  در آينده باشد.



:: برچسب‌ها: طراحي کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1885
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 کاتالوگ چيست؟

 طراحي کاتالوگ

کاتالوگ ها براي محصولات عمده يک شرکت توليدي و يا براي ارائه خدمات يک شرکت خدماتي  طراحي کاتالوگ و چاپ ميگردند.

 طراحي کاتالوگ ها داراي جزئياتي هستند که براي مصرف کننده اهميتي ندارد اما براي واسطه يا فروشنده يا مغازه داري که اين کالا يا خدمات رابه مصرف کننده عرضه مينمايد، مهم مينمايد. کاتالوگ ها معمولا چند لت يا سيمي و يا منگنه اي چاپ ميگردند اما نوع سيمي آن پرهزينه و بسيار نادر است.

کاتالوگ ها در کاغذهاي بالاي 200 گرم چاپ ميگردند و داراي کيفيت بسيار مناسب است ، زيرا هر يک کاتالوگ به يک فروشنده يا مغازه داده ميشود. هزينه چاپ آن بالاست به همين دليل در تيراژ محدود چاپ و توزيع ميگردد.

کيفيت آن بايد به گونه اي باشد که براي مدت طولاني براي فروشنده باقي بماند و توسط کدکالاي درج شده در آن کالاي مورد نظر شما را به شما سفارش دهد



:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 2008
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 طراحي کاتالوگ و بروشور

بهتر است قبل از پرداختن به مقوله طراحي کاتالوگ درباره عکس هاي که اساس کار تشکيل کاتالوگ و بروشور را تشکيل ميدهند صحبت نماييم.

عکسها به دوگونه اند:

عکس هاي صنعتي

عکسهاي تبليغاتي

عکسهاي صنعتي همان عکسهايي هستند که مستقيما از کالا يا شي گرفته شده و مورد نمايش قرار ميگيرد. يعني در معرفي مثلا کالا يا يک خدمات از موضوع به طور مستقيم عکس گرفته و با روتوش و يا خوشگل کردن عکس ، از آن در تبليغ، بروشور، کاتالوگ، يا در پوستر استفاده ميگردد.

اما عکس هاي تبليغاتي آن دسته از عکس ها هستند که گاهي در وهله اول ربطي به موضوع ندارند، اما با کمي دقت مي توان به ربط و معني آن در کاتالوگ يا پوستر پي برد.

مثلا در تبليغات تلفن همراه يک شرکت در اروپا از تصوير يک زن مانکن به صورت قدي استفاده ميشد و در ظاهر زن مانکن هيچ ربطي به گوشي تلفن همراه نداشت، اما اين عکس نشان دهنده آن بود که افرادي خوش ذوق و صاحب زيبايي از اين گوشي ها استفاده مينمايند. اين عکس در اين تبليغ يک عکس تبليغاتي بود. اما اگر از عکس خود گوشي تلفن همراه در آگهي استفاده ميشد، انوقت به اين عکس، عکس صنعتي گفته ميشد.



:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1937
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 غرفه سازی نمایشگاه

1.ایده خلاقانه محور  غرفه سازی نمایشگاه است.

ایده خلاقانه فرآیند پیچیده‍ای دارد و ایده‌یابی دارای روش‍هایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد وپاسخگوی افکار و احساساتش باشد.

باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایده‌های ناب می‌انجامد. البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواسته هایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد. یکی از هنرهای غرفه سازی نمایشگاه  باید همین باشد که با حساسیتی که دارد به سرعت درک کند چه خواسته‍هایی سره و چه چیزهایی ناسره‌اند. برای درک این نکات باید مدت زیادی تحقیق کرد و با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما سروکار یافت.

2. جزییات در غرفه به خوبی دیده می‍شوند.

نمی‍شود غرفه را همین جوری طراحی کرد، مخاطب آنقدر به اشیا نزدیک می‍شود که تمام سهل‌انگاری‌ها را می‌بیند، بنابراین طرح باید به گونه‌ای یاشد که بیننده نتواند اتصالات را بفهمد، یا اگر فهمید، خیال کند یک اتصال حرفه‌ای دیده است. خلاقیت فقط در سیرکولاسیون نیست بلکه در تمام جنبه‌های غرفه باید احساس شود.

3.در نمایش یک چیز معمولی نباید غلو شود.

گاه کیفیت محصولات کارفرما بسیار پایین‍تر از حد انتظار است، در این حالت‌ها بهتر است به شکل مودبانه از او خواسته شود که نمونه‌های بهتری را در اختیار بگذارد و اگر نمونه بهتری در دست ندارد، یا محصولش کیفیت پایین دارد باید او را از اجاره غرفه منصرف کرد. البته پل‍های پشت سر را نباید خراب کرد!

4. گاه سکوت و خلوت بهتر است.

روش‍های طراحی مینی‌مال گاه چنان آرامشی در مخاطب ایجاد می‍کند که چاره‍ای جز ایستادن در غرفه ندارد. نمایشگاه‍ها اغلب مکان‍هایی پرآشوب و هیاهو با رنگ‍ها و نورهای گوناگون‍اند که بیینده را عصبی می‌کنند. طراح بهتر است خود را جای مخاطب بگذارد.

5.  غرفه سازی نمایشگاه چابکی می‌خواهد

طرح غرفه مثل جرقه است، مثل طرح پوستر. غرفه کارزار طراحی است و تنها از عهده افراد چابک و حساس برمی‌آید. افراد فاقد این ویژگی‌ها  غرفه سازی نمایشگاه  را فراموش کنند. 

6.دیدن تصویر سودمند است.

دیدن تصویر به ویژه هنگام خلق ایده بسیار موثر است. در مواقعی که طراح، غرفه‌ای در دست طراحی ندارد می‌تواند به بازدید نمایشگاه‌ها برود، مجله‌ها را ورق بزند، یادداشت بردارد، فیلم ببینید، استراحت کند و کروکی بزند.



:: برچسب‌ها: غرفه سازی نمایشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 1886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 عکاسي صنعتي چيست؟

عکاسي صنعتي به شاخه اي از عکاسي گفته مي شود که وظيفه ان به نمايش گذاردن دقيق و کامل و باکيفيت محصول يا پروداکت مي باشد ٬ در اين شاخه از عکاسي ،عکاس با استفاده از تججهيزات مناسب و انتخاب نورهاي دقيق و کامل تلاش مي کند تا حد امکان تصوري با کيفيت و دقيق از کالا ثبت کند که در آن تمامي خصوصيات ظاهري کالا به نمايش گذارده شود . به بيان ساده تر عکاس صنعتي وظيفه اش اين است که نماي کاملي را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتري به کارفرما ارائه کند ُ در اين شاخه همانگونه که بيان شد هدف تنها يک چيز است : نمايش کامل و واضح کالا از زواياي مختلف و زيبا .

در اين ميان بعضي از عکاسان صنعتي سعي مي کنند با طراحي دکورهاي ساده منطبق با کاربردهاي کالاي مورد عکاسي کمي جنبه کاربردي تر به عکس داده و عکس را از آن سادگي آزاردهنده عموم عکسهاي صنعتي نجات دهد ُ که بعضا بسيار سودمند واقع مي شود و جذابيت بصري عکس را دو چندان مي کند و گاه با کمي اغراق و  بي تجربگي دکور بر سوژه  غلبه مي کند و خود را در عکس بيشتر به رخ مي کشد ُ که اين امر به تجربه يک عکاس صنعتي بر مي گردد که تا چه ميزان و چگونه دکور پس زمينه را تهيه و اجرا کند که به جذابيت کالا کمک کند ضمن اينکه خود دکور در حاشيه قرار داشته باشد .



:: برچسب‌ها: عکاسي صنعتي ,
:: بازدید از این مطلب : 1881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

غرفه سازی نمایشگاه

 یکی از مهمترین اصول طراحی غرفه سازی نمایشگاه مهندسی سازه ها بر حسب متریال ، اندازه و یا موقعیت آنهاست، بسیاری از نقشه های سه بعدی که به مشتریان داده میشوند گیرایی و جذابیت زیادی دارند، اما کدامیک به واقعیت نزدیکترند و تا چه حد زیبایی این طرح های سه بعدی نزدیک خواهد بود به روز اجرای غرفه و روز افتتاح نمایشگاه.

یکی دیگر از اصولی که میبایستی مهندسی شود دوام و استحکام سازه های نمایشگاهیست، در اکثر نمایشگاه ها ازدهام جمعیت، کم بودن فضا و گرمای محیط باعث خراب شدن سازه های کم استحکام میشوند. زیرسازی و کف سازی و در نظر گرفتن استراکچرهای فلزی در سازه های بزرگ که البته کمی برای غرفه سازان نمایشگاهی هزینه ساز خواهد بود و از دید مشتریان (صاحبین غرفه ها) دور خواهد بود ولی بسته به استارکچرهای خاص ضروری خواهند بود.

آیا دوستان گرافیستی که در زمینه طراحی کاتالوگ فعالیت دارند به صرف آشنا بودن به یکی از برنامه های سه بعدی میتوانند یک نقشه کش غرفه نمایشگاهی باشند؟!!!

همیشه کار را به کار دان بسپارید



:: برچسب‌ها: غرفه سازی نمایشگاه & طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1881
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 نکاتي مهم و خواندني در مورد طراحي بروشور

در دنياي امروز، موفقيت در کار و تجارت تا حدي زيادي وابسته به تاثيرگذاري مراودات و ارتباطات بازاريابي دارد. برقراري ارتباط موثر با مشتريان بالقوه براي هر سازمان از اهميت زيادي برخوردار است و در اين امر يکي از بهترين و کارآمدترين ابزارها بروشور است.
بروشورها به تجاز و بازارياب ها کمک مي کنند تا اهداف خود را دنبال و به آن ها دست پيدا کنند. اين منبع ارتباطي جزييات مهم و جامعي در مورد محصولات کمپاني را به شکلي جالب و جذاب در اختيار بيننده قرار مي دهد. اساسا طراحي بروشور شکل انتقال اطلاعات را جذاب و خوش آيند مي کند. اگر شما اطلاعات راجع محصول تان را بدون يک بروشور با طراحي کاتالوگ حرفه اي و مناسب ارائه کنيد نه تنها تاثير خاص و موثري ندارد بلکه با بي ميلي افراد روبرو مي شود.طراحی کاتالوگ
براي تجار و صاحبان مشاغل مهم است که يک بروشور با طراحي مناسب انتخاب کنند که با اطلاعات مربوط به محصول يا نوع خدمت رساني که انجام مي دهند مطابقت داشته باشد.
 
 


:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ & طراحی بروشور ,
:: بازدید از این مطلب : 1835
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

 رعایت نکات لازم در غرفه سازی نمایشگاه

 
1-غرفه، انبار نیست, غرفه سازی نمایشگاه چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار سازمان است. بسیاری از کارفرماها در آخرین لحظاتی که باید به نمایشگاه بروند از واحد خدمات یا روابط عمومی می خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاه ها بیشتر به انبار شرکت ها و سازمان ها شباهت دارند تا یک اثر هنری!
 
2-غرفه، اثر هنری است غرفه می تواند محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه وی باشد. غرفه، لباس کارفرماست و طراح موظف است بهترین طرح دوخت را برای آن ارائه دهد.
 
3-غرفه سازی نمایشگاه، تخصص است نجارها، آهنگرها، نقشه کش ها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحان صحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاه حتی مهندسان عمران و کامپیوتر، همه خود را در زمینه غرفه سازی نمایشگاه جامع و مانع می دانند. در حالی که غرفه سازی نمایشگاه خود می تواند یک رشته مستقل باشد برخی هنرمندان تصور می کنند غرفه سازی نمایشگاه عملی تفننی است و در کنار کارهایشان به آن می پردازند. این طور هم می توان نگاه کرد، اما حاصل این رویکرد به هیچ رو غرفه حرفه ای نیست.
 
4-ایده خلاقانه، محور غرفه سازی نمایشگاه است ایده خلاقانه، فرآیند پیچیده ای دارد و ایده یابی دارای روش هایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوی افکار و احساساتش باشد. باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایده های ناب می انجامد. البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواسته هایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد. یکی از هنرهای غرفه سازی نمایشگاه باید همین باشد که با حساسیتی که دارد به سرعت درک کند چه خواسته هایی سره و چه چیزهایی ناسره اند. برای درک این نکات باید مدت زیادی تحقیق کرد و با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما سر و کار یافت.
 
5-جزئیات در غرفه به خوبی دیده می شوند، نمی شود غرفه را همین جوری طراحی کرد، مخاطب آنقدر به اشیا نزدیک می شود که تمام سهل انگاری ها را می بیند، بنابراین طرح باید به گونه ای باشد که بیننده نتواند اتصالات را بفهمد، یا اگر فهمید خیال کند یک اتصال حرفه ای دیده است. خلاقیت فقط در سیر کولاسیون نیست بلکه در تمام جنبه های غرفه باید احساس شود.
 
6-در نمایش یک چیز معمولی، نباید غلو شود گاه کیفیت محصولات کارفرما بسیار پایین تر از حد انتظار است. در این حالت ها بهتر است به شکل مودبانه از او خواسته شود که نمونه های بهتری را در اختیار بگذارد و اگر نمونه بهتری در دست ندارد، یا محصولش کیفیت پایین دارد باید او را از اجاره غرفه منصرف کرد. البته پل های پشت سر را نباید خراب کرد!
 
7-گاه سکوت و خلوت بهتر است روش های طراحی مینی مال گاه چنان آرامشی در مخاطب ایجاد می کند که چاره ای جز ایستادن در غرفه ندارد. نمایشگاه ها اغلب مکان هایی پرآشوب و هیاهو با رنگ ها و نورهای گوناگون اند که بیننده را عصبی می کنند. طراح بهتر است خود را جای مخاطب بگذارد.
 
8-غرفه سازی نمایشگاه، چابکی می خواهد طرح غرفه مثل جرقه است مثل طرح پوستر، غرفه کارزار طراحی است و تنها از عهده افراد چابک و حساس برمی آید. افراد فاقد این ویژگی ها طراحی غرفه را فراموش کنند.
9-دیدن تصویر سودمند است دیدن تصویر به ویژه هنگام خلق ایده بسیار موثر است. در مواقعی که طراح، غرفه ای در دست طراحی ندارد می تواند به بازدید نمایشگاه ها برود، مجله ها را ورق بزند، یادداشت بردارد، فیلم ببیند، استراحت کند و کروکی بزند.
 
10-طراح، مشاور واقعی کارفرماست این نکته بسیار مهمی است باید به شکل صادقانه مشاوره داد و حتی اگر لازم شد کارفرما را از گرفتن غرفه منصرف کرد (یعنی در کوتاه مدت نان خود را آجر کرد). کارفرما نباید گمان کند با آدمی پولکی طرف است، یا در برآوردهای اولیه و مراحل قرارداد سرش کلاه رفته است. طراحان خود را در جای کارفرما بگذارد. 
 
11-طراح دست به کار شود طراحان به جای این که نقشه را به کارگاه فکس کند و به روش اداری از آن ها بخواهد نسبت به اجرای کار در نهایت وسواس و سرعت اقدام کنند، خود باید دست به کار شود تا مسائل اجرایی را از نزدیک بفهمد و در صورت لزوم طرح را در حین اجرا تغییر دهد.
 
12-تفکر مهندسی لازم است طراح باید تحلیل گر با حوصله باشد، یعنی بتواند با دقت فراوان یک دانشمند چیزها را بشکافد و از این راه به کشف های تازه ای در کار خود دست یابد. دقیق و حساس بودن، نگاه تولید انبوهی داشتن، ظریف فکر کردن، عاشقانه به جزئیات رسیدگی کردن، خسته نشدن و سرسری کارنکردن، از علایم تفکر مهندسی است.
 
13-غرفه سازی نمایشگاه نباید واهمه داشته باشد گاه پیش می آید که کارهای دیگران را داوری کنیم و گاه نیز دیگران کارهای ما را به داوری می گیرند، در هر حال نباید ترسید و باید دانست که ما به عنوان طراح از آن ها حرفه ای تریم. نباید لحظه ای به خود تردید داشت و از داوری حرفه ای هاو معمولی نگران بود. باید درباره کارهای دیگران نظر داد اما تا نپرسیدند، نگویید!
بهترین راه فراگیری، آموزش است بهترین راه یاد گرفتن، یاد دادن است.
 
14-شما هم تجربه کرده اید، تلاشی که می کنید برای اینکه یک بازی را به کسی یاد دهید، شما را مجبور می کند که خود آن را فرا گیرید. هیچ اشکالی ندارد که از این ضعف انسانی در جهت اعتلا استفاده شود. نقد هنری هم در همین نکته ظریف نهفته است.
 
15-سیستم های مدولار و پیش ساخته توصیه نمی شوند استفاده از این سیستم ها گاه خوب و گاه بسیار بد است. در حال حاضر این طور شده که طراحان از سرتنبلی یا کم سوادی، از این سیستم ها استفاده می کنند. این یک روش خوب است به شرطی که فکر شده باشد و برای غرفه خودتان بومی سازی شده باشد یا اینکه هدف خاصی را تعقیب کند. سیستم های پیش ساخته تبلیغاتی اغلب برای کسانی است که می خواهند بیش از نظر مخاطب، نظر کارفرما را تأمین کنند. البته بعضی از کارفرماها تصور می کنند اگر یک پرینت طولی روی یکی از این سیستم های پیش ساخته بزنند، دیگر نیازی به طراح ندارند. روابط عمومی خودش این کارها را می کند!
 
16-فرم، نور، رنگ و بافت و صدا و بو عوامل طرح غرفه اند فرم، نور، رنگ، بافت، صدا و بو مصالح کار غرفه سازی نمایشگاه هستند برای رسیدن به طرح خوب؛ اگر شکل یک غرفه ارتباطی به کالا نداشته باشند، غرفه ها حالتی بی حال پیدا می کنند و اگر خیلی جیغ بنفش باشند، مبتذل می شوند. صدا عامل بسیار مهمی است و به راحتی از غرفه های اطراف به داخل غرفه ما می آید. بو نیز کاربردی مانند صدا دارد که توسط چشم، درک نمی شود اما تأثیرش روی انسان بسیار زیاد است. من اگر غرفه ای شیک (به لحاظ بصری) ببینم و از آن بوی سیرداغ دریافت کنم چه عکس العملی نشان می دهم؟ اگر در یک غرفه فروش لاستیک با ورود شما به قسمت نمایش، بوی سوختن لاستیک و صدای ترمز را بشنوید و همزمان خط ترمز لاستیک روی یک پرده ظاهر شود چه حالی می شوید؟ یا برای مثال در غرفه نمایش روغن نباتی به جای بوی سوختن روغن نباتی، بوی لیمو در فضا عطرآگین باشد؟
 
17-سلسله مراتب دیده شدن اشیا و درک آن ها را نباید فراموش کرد چشم انسان با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چیزهای جدید می گردد، به همین دلیل اشیای نمایشی و اشیای تزیینی را باید در جای مناسب گذاشت، بسیار مهم است که اول چه چیزی دیده شود و کجای مخروط دید چه چیزهایی دیده شود، تمرکزهای نوری در کجاست و کجاها و چه چیزهایی در سایه اند، دور و بر چه اشیایی خلوت و چه اشیایی شلوغ است، هر شیء چقدر از زمان خیرگی نگاه را به خود معطوف می کند. اغلب غرفه های به ظاهر زیبا، بدون توجه به این اصول طراحی می شوند و فقط خوشگل هستند، اما هدف اصلی غرفه دار را تامین نمی کنند.
 
18-عمر غرفه یک هفته است این نکته بسیار حیاتی است و نباید آن را باساختمان اشتباه گرفت. غرفه نباید محکم باشد، بلکه باید لق باشد و خود چند روز پس از نمایشگاه فرو بریزد!


:: برچسب‌ها: غرفه سازی نمایشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 2106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد